Sledovat Sony Česká republika

Na velikosti záleží!

Tisková zpráva   •   Kvě 28, 2019 15:13 CEST

Společnost Sony informovala, že velikosti televizorů se stále zvětšují a muži častěji chtějí něco VĚTŠÍHO, než mají


  • I když jsou přenosná zařízení stále populárnější, velikost televizorů roste a více než třetina lidí by si v současnosti přálo mít televizor s úhlopříčkou 55 palců nebo větší a 16 % by dokonce sáhlo po televizoru s úhlopříčkou 65 palců či větší.
  • Téměř polovina lidí (48 %) si přeje větší televizi, než jakou aktuálně vlastní, a muži si mnohem pravděpodobněji chtějí koupit větší televizor než ženy.
  • Průzkum, který byl součástí zprávy společnosti Sony s názvem „Evoluce obývacího pokoje“, se zabýval rolí televize v průběhu uplynulých padesáti let

Navzdory tomu, že jsou malá přenosná zařízení čím dál tím populárnější, velikost televizorů naopak roste – a nezdá se, že by se měla začít zmenšovat.

Z průzkumu prováděného společností Sony v Evropě*, který je součástí zprávy nazvané „Evoluce obývacího pokoje“ (Evolution of the Living Room), vyplývá, že si více než třetina lidí (35 %) v současnosti přeje televizor s úhlopříčkou větší než 55 palců, přičemž 16 % si přeje televizor s úhlopříčkou větší než 65 palců, jakým je například nový model XG95.

Touha po extra velké televizi je nejsilnější ve Francii, kde více než čtvrtina lidí (26 %) uvedla, že by dala přednost televizoru s úhlopříčkou 65 palců a větší. Také v Belgii by lidé dali přednost větším rozměrům – jeden z pěti respondentů by uvítal televizor s úhlopříčkou přesahující 65 palců.

Mít velkou televizi je natolik důležité, že ji jeden z deseti lidí považuje za klíčový symbol společenského postavení. To je více než v případě chytrých telefonů a tabletů (7 %), značkového oblečení (7 %) nebo drahých hodinek (6 %). To vede téměř polovinu lidí (48 %) k tomu, že chtějí větší televizor, než je ten, který aktuálně vlastní.

Ze všech evropských zemí, v nichž byl průzkum prováděn, chtějí nejvíce měnit televizor za nový Italové, z nichž 57 % chce větší televizi – je u nich také nejpravděpodobnější, že přecení rozměry místnosti –18 % z těch, kteří si televizor zakoupili, přiznalo, že je nový televizor v místnosti příliš velký. Podobně tomu bylo také v Británii.

Ačkoli se všeobecně věří, že jsou to muži, kteří jsou posedlí velikostí, jsou velké televize důležité také pro ženy - 43 % z nich si přeje mít větší televizi. Ovšem jsou to právě muži, kteří vyznávají filosofii ‚větší je lepší‘. Je u nich o 10 % pravděpodobnější, že si budou chtít pořídit větší televizi, než jakou mají doma.

Technologie nabízí stále více možností, kde a jak je možné televizi sledovat. Diváci stále více oceňují kvalitu, kterou přináší sledování větších obrazovek oproti televizím malých rozměrů. Valná většina, 80 % diváků, přitom stále preferuje televizor jako zařízení, které jim zajistí nejlepší divácký zážitek. K nejčastěji udávaným důvodům patří, že sledování televize je pohodlnější (72 %), poskytuje lepší kvalitu sledování (60 %) a v domácnosti vypadá televizor působivě (18 %).

Bersen Hoxha, produktový manažer Sony pro oblast TV CZSK, upřesňuje situaci na našem trhu: „V České republice sledujeme dlouhodobě rostoucí poptávku po televizorech s úhlopříčkou nad 55“, nejrychleji pak roste zájem o opravdu velké televizory s úhlopříčkou nad 70“. Patrně nejvíce k tomuto trendu přispěla zvýšená touha po skvělém diváckém zážitku v kombinaci se stále větší dostupností těchto setů. Navíc dnes se dají pořídit za zlomek ceny, oproti ceně, kterou bychom zaplatili před lety. Důležité je také zmínit, že při výběru televizorů s těmito rozměry je podstatné dbát na obrazovou kvalitu, jelikož na tak velké obrazovce jsou lehce rozpoznatelné i ty nejjemnější detaily. Proto TV ze série XG95 s úhlopříčkami až 85“ jsou ideální volbou, jelikož díky pokročilým obrazovým technologiím zajistí perfektní zážitek ze sledování velké obrazovky.“

Gavin McCarron, odborník společnosti Sony na televizory, k tomu uvedl: „Vždycky se snažíme, aby naše zábava dobře vypadala. Televizory s většími velikostmi obrazovky, které nabízí prémiový standard kvality obrazu, jako například televizor XG95 od Sony, se dokonale hodí k vychutnání té nejlepší zábavy. Nejnovější model televizoru XG95 od Sony přichází s technologií X-Wide Angle†, která zajistí, že dokonce i v malých prostorách bude sledování televize stejně kvalitní, ať už se posadíte kamkoli. Díky režimům Netflix Calibrated Mode a IMAX Enhanced se dostává zážitek z velkého plátna také do pohodlí vašeho domova.“

Emma Kennyová z Velké Británie, špičková odbornice zabývající se psychologií v souvislosti s televizí,vysvětluje, proč dávají lidé přednost velkým televizím a proč je vidí jako symbol svého postavení:

„Ať už se vám to líbí, či nikoli, vidíme vlastnictví věcí, které skutečně vynikají jako známku úspěchu. Trh s velkými televizory se rozrostl a stalo se z něj konkurenční prostředí. Chcete-li, aby váš domov působil moderně a aby váš způsob života vypadal úspěšně, potom jsou důležité symboly postavení. Tento systém víry v to, že větší znamená lepší, nebyl ještě nikde tak markantní jako ve světě televizorů.

Obývací pokoje se proměňují v domácí kina, díky tomu nabízejí nejlepší divácký zážitek v celé historii. Mnoho z nás z nás si nemůže dovolit celosezónní vstupenku, aby mohla sledovat svůj oblíbený fotbalový tým na stadionu. Přesto se můžete cítit, jako kdybyste se ocitli přímo na zápase, když před sebou máte velkou kvalitní televizní obrazovku.

I když se může zdát, že jde o zvyšování si ega, dalším pravděpodobným důvodem je, že u televize se často sdílejí zážitky. Oproti velmi drahým hodinkám nebo autu, které jsou vlastnictvím jednotlivce, je televizor něco, z čeho budou mít užitek všichni členové domácnosti i návštěva. Takže i když jde na jednu stranu o to, předvést se, jsou zde i altruistické prvky. Například běžnou součástí sledování sportu na televizi může být pozvání přátel a rodiny, aby ti, na nichž vám nejvíc záleží, měli také užitek z technologií, které si zvolíte.“

Takayuki Miyama, ředitel produktového plánování a marketingu společnosti Sony pro Evropu, uvedl: „V posledních letech jsme zaznamenali nepřetržitý růst popularity větších televizorů. Přispěly k tomu např. faktory jako rostoucí touha po skvělém diváckém zážitku při sledování videa. Patrně se jedná o protipól rodícího se trendu sledování zábavy na přenosných zařízeních, v kombinaci s tím, že se televizory stávají stále dostupnějšími. V současnosti za televizory, jako jsou ty z řady Sony XG95 s úhlopřičkami až o velikosti 85”, zaplatí zákazníci jen zlomek ceny, kterou by za takovou televizi vydali v minulosti.“

Společnost Sony je vedoucí výrobce produktů na poli audio, video, her, komunikace, klíčových zařízení a informačních technologií jak pro spotřebitele, tak i pro profesionální trh. Společnost Sony zastává díky svému podnikání v hudebním a zobrazovacím průmyslu, v odvětví počítačové zábavy a online služeb unikátní pozici světového jedničky elektronického a zábavního průmyslu. Sony zaznamenala ve fiskálním roce končícím k 31.3.2018 úhrnné roční prodeje ve výši přibližně 77 miliard USD. Globální webová stránka společnosti Sony: http://www.sony.net/

Přiložené soubory

Dokument Word